החרדים בלמו העלאת אגרת בתי דין והשוואתם לאגרת ביהמ"ש

    "שנינו חברים באותה קואליציה, אני מבקש ממך לדחות את ההצבעה עד אשר נלבן את הנושא, כדי שהתקנות לא יתפרשו כפגיעה בבתי הדין הרבניים וזאת מפני שבבתי הדין מעלים אגרות, ובבתי המשפט מוזילים אותם"
    איתי גדסי No Comments on החרדים בלמו העלאת אגרת בתי דין והשוואתם לאגרת ביהמ"ש

    הצעה להשוואת סכומי האגרה הנגבים ממתדיינים בבית דין רבני למתדיינים בבית משפט, נדחתה בשבועיים לבקשת ח"כ יואב בן צור ומשה גפני • ח"כ בן צור: "יש לי הרגשה שמסתתר פה משהו אחר. אולי לדלל את מספרם של המתדיינים בבתי הדין הרבניים"

    "שנינו חברים באותה קואליציה, אני מבקש ממך לדחות את ההצבעה עד אשר נלבן את הנושא, כדי שהתקנות לא יתפרשו כפגיעה בבתי הדין הרבניים וזאת מפני שבבתי הדין מעלים אגרות, ובבתי המשפט מוזילים אותם"
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בדיון בוועדת חוקה שהתקיים היום (יום ב'), הסכימה שרת המשפטים, איילת שקד, לדחות את ההצבעה על העלאת תשלומי האגרות בבתי הדין הרבניים לשבועיים נוספים, במהלכן יתקיימו התייעצויות ודיונים, כך שהעלאת האגרות לא תפגע במעמדם של בתי הדין הרבניים. הדיון נסב על הצעת שרת המשפטים להשוות את האגרות המשולמות בבתי הדין הרבניים לבתי המשפט, תוך העלאתן של האגרות בבתי הדין והפחתת האגרות בבתי המשפט.

    חה"כ בן צור טען בדיון כי "לא יתכן להשוות את האגרות בין שני הערכאות, בזמן שמעמדם של בתי הדין הרבניים אינו שווה למעמד בתי המשפט כמעט בכל תחום אפשרי, הן מבחינת מספר התקנים של הדיינים והן של תומכי השיפוט, מחסור באולמות דיונים, מחסור במצב כוח אדם מנהלי, איכות מבנים ירודה לעומת בתי המשפט ועוד".

    מנכ"ל בתי הדין הרבניים עו"ד שמעון יעקובי טען מנגד כי ההשוואה צריכה להיות על בסיס איכות שירות ודיון שווים. אין מקום להשוואת האגרות, לפני שיושוו התנאים. לדבריו, בבתי הדין אין מערך שיפוטי תומך, התקינה של המתמחים, צוות פרוטוקולים וצוות בתי הדין כולו נמוך לאין ערוך לעומת בתי המשפט. גם נציגי בתי הדין השרעיים והדרוזים התנגדו להעלאת האגרות מסיבות דומות.

    מנגד, חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יואב בן-צור ואוסמה סעדי התנגדו להעלאת האגרות בבתי הדין הדתיים. אולם הם תמכו בהוזלת אגרות בתי המשפט. אלו טענו כי לפני שמעלים אגרות, צריך להשוות את התנאים הפיזיים של בתי הדין. ח"כ אורי מקלב טען כי אגרה צריכה לשקף שירות. ואם השירות לקוי, אסור להעלות את האגרה. ח"כ אוסמה סעדי טען "השוואה, צריכה להיות כלפי מטה ולא כלפי מעלה". ח"כ יואב בן-צור טען "יש לי הרגשה שמסתתר פה משהו אחר. אולי לדלל את מספרם של המתדיינים בבתי הדין הרבניים".

    ח"כ משה גפני פנה אף הוא לשרת המשפטים בבקשה לדחות את ההצבעה על אישור התקנות ואמר "שנינו חברים באותה קואליציה, אני מבקש ממך לדחות את ההצבעה עד אשר נלבן את הנושא, כדי שהתקנות לא יתפרשו כפגיעה בבתי הדין הרבניים וזאת מפני שבבתי הדין מעלים אגרות, ובבתי המשפט מוזילים אותם".

    יו"ר הוועדה ושרת המשפטים נענו לבקשה, ודחו את ההצבעה על אישור התקנות בשבוע ימים. מנכ"ל בתי הדין הרבניים עו"ד הרב שמעון יעקבי הודה לחה"כ בן צור על עזרתו הרבה לבתי הדין הרבניים וסוכם על המשך שיתוף פעולה בעניין.



    0 תגובות